Isnin, 23 Disember 2013

Periuk Putu Piring




 Harga :

Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut.


 spesifikasi produk :

Material:
Stainless Steel
Jumlah lubang:
  8,12,16 dan 20 lubang
Saiz:
bergantung pada banyak lubang

 penerangan produk :


Putu piring merupakan kuih yang paling popular di seluruh negara melainkan negeri Kelantan yang terkenal dengan kuih putu halba.  Beza putu piring dan putu halba ialah, putu piring diperbuat dari tepung beras, manakala putu halba pula menggunakan ubi parut. Kerana perbezaan ini, maka periuk putu piring dan periuk putu halba juga berbeza sedikit.

Kami ingin mengucapkan terimakasih kepada sahabat-sahabat kami dari Kemaman, Terengganu yang banyak memberi panduan kepada kami dalam menghasilkan periuk untuk putu piring.  Antara ciri-ciri khas yang perlu ada pada periuk putu piring ialah, lubang wap nya mestilah kecil, berbentuk corong, dan yang penting haruslah mempunyai penutup, berbeza dengan periuk putu halba.

Kerana itu, untuk periuk putu piring, kami menyediakan bersama tutup dan juga acuan, atau sahabat-sahabat kami di Kemaman, memanggilnya, 'nyukat'. 

Antara blog-blog yang menyediakan resepi putu piring :

  1. Resepi dan Cara Membuat Putu Piring ~ Koleksi Resepi Cik Bee

    resepicikruby.blogspot.com/.../resepi-dan-cara-memb...

    Translate this page
    Jul 17, 2013 - Assalamualaikum. Kalau entry sebelum ini tentang Putu Bambu, kali ini Cik Ruby akan kongsikan pula Resepi dan Cara Membuat Putu Piring.

  1. Kongsi Resepi - PUTU PIRING

    www.kongsiresepi.com/in/6983/0/putu-piring

    Translate this page
    PUTU PIRING makanan tradisional pantai timur, Nasi Ayam Nasi Ayam | My Style.. My Way, Cekodok Kismis Bila mengunyah dan tergigit kismis tu... terasa ...

  1. WELCOME TO RSR: PUTU PIRING (Permintaan Resipi)

    rozzan.blogspot.com/.../putu-piring-permintaan-resipi....

    Translate this page
    Mar 7, 2010 - Resipi ni saya tukil dari sebuah buku masak tempatan "Hidangan ...Alaskan acuan putu piring dengan kain bersih lalu dibubuh dengan ...








Aneka Produk Lain Yang Kami Pasarkan